Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
nieokreślona
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(15)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Batowska Beata
(2)
Cała Iwona
(2)
Denys Sonia
(2)
Drabik Wiesław (1956- )
(2)
Kozieł-Nowak Magdalena
(2)
Kozłowska Urszula (1958- )
(2)
Strzałkowska Małgorzata
(2)
Strzałkowska Małgorzata. ABC...uczę się!
(2)
Szal Dorota (1974- )
(2)
Szal Marek
(2)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Drabik Wiesław
(1)
Flis Małgorzata
(1)
Frączek Agnieszka
(1)
Frączek Agnieszka (1969- )
(1)
Gellner Dorota
(1)
Gintowt Małgorzata
(1)
Gontarska Elżbieta
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Jarząbek Elżbieta
(1)
Klebańska Izabella
(1)
Kłapyta Andrzej
(1)
Michalec Bogusław
(1)
Nadobnik-Piętka Ramona
(1)
Obłucki Janusz (1956-2013)
(1)
Rogalska Arleta
(1)
Rusinek Michał (1972- )
(1)
Stefaniak Anna
(1)
Stefaniak Lech
(1)
Wejner Maria
(1)
Wejner Wojciech
(1)
Wiśniewski Krzysztof (1957- )
(1)
Zabawa Krystyna
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Ślaska Jadwiga
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Poezja dziecięca polska
(6)
Bajeczki, powiastki, wierszyki dla najmłodszych
(1)
Cierpienie
(1)
Homofony polskie
(1)
Język polski
(1)
Książki dla najmłodszych
(1)
Literatura polska
(1)
Muzyka
(1)
Obyczaje towarzyskie - wydawnictwa dla dzieci
(1)
Poezja dziecięca polska $y 21 w.
(1)
Poezja dziecięca polska - 21 w.
(1)
Tematy i motywy
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Gatunek
Poezja dziecięca polska
(15)
Antologia
(1)
Antologie
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(2)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Wczesnej Edukacji, ISSN 2451-0254 ; t. 2)
Czytanie poezji staje się istotnym czynnikiem rozwoju osobowości dziecka. Doznania estetyczne, wynikające z urody poetyckiego słowa, wyrabiają smak literacki, inspirują dziecko do aktywności twórczej, do refleksyjnej aktywności intelektualnej i satysfakcjonujących kontaktów międzyludzkich. „Pisano wiele o poecie jako o człowieku, który tym się różni od innych, że dzieciństwo u niego nigdy się nie kończy i przez całe życie zachowuje w sobie coś z dziecka” – tak twierdził Czesław Miłosz. Myśl poety o świecie, jak pisał Miłosz, zależy bowiem od wiedzy, którą poeta posiadł we wczesnym dzieciństwie, otrzymał ją od rodziców i nauczycieli. To szczególnie ważne słowa dla pedagogiki wczesnej edukacji, subdyscypliny o wyraźnej naukowej tożsamości, która jak pisze Dorota Klus-Stańska, potrzebuje jak nigdy dotąd interdyscyplinarnej refleksji. I taka jest idea tego „poetyckiego” tomu. Oddziaływanie wychowawcze poezji łączy się bowiem z różnymi sferami życia społecznego, pomaga w intencjonalnym przekazywaniu dziecięcych uczuć, doznań i przeżyć, uczy odpowiedzialności i współdziałania. Dziecięcość poetycka, nacechowana emocjonalnie, rozpatrywana w kategoriach estetycznych i etycznych, okazuje się więc wartością nadrzędną, jak to ma miejsce w twórczości Czesława Miłosza, autora pajdocentrycznego poematu Świat. Poema naiwne. Miłosz pozostanie na zawsze w sferze poetyckiego jasnosłyszenia, pierwszych dziecięcych doświadczeń kulturowych, pierwszych poetyckich obrazów z dzieciństwa, sztuki dla dziecka i sztuki o dziecku – podstawowego warunku wychowania estetycznego, którego udział w budowaniu „wczesnego” człowieczeństwa jest niepodważalny. [źródło opisu i okładki: http://wydawnictwo.univ.szczecin.pl/dziecko-i-poezja-w-kontekscie-wczesnej-edukacji-p-549.html ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czytelnia dla Dorosłych ; Sygn. 821.162.1(091)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej