Pedagogika krytyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(4)
Forma i typ
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Książki
(1)
Dostępność
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Anioł Joanna
(1)
Karwowski Maciej (1979- )
(1)
Milerski Bogusław (1967- )
(1)
Polowczyk Paweł Łukasz
(1)
Wnuk Kamil
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Literatura polska
(3689)
Kobieta
(1500)
Rodzina
(1263)
Język polski
(1052)
Tematy i motywy
(1040)
Pedagogika krytyczna
(-)
Wychowanie przedszkolne
(1034)
Dziecko
(942)
Poezja polska
(911)
II wojna światowa (1939-1945)
(823)
Politycy
(757)
Pisarze polscy
(729)
Młodzież
(685)
Wojsko
(676)
Powieść
(674)
Szkolnictwo
(645)
Nauczyciele
(642)
Nauczanie początkowe
(601)
Wychowanie
(584)
Miłość
(576)
Historia
(559)
Uczniowie
(531)
Przyjaźń
(505)
Polityka
(503)
Matematyka
(495)
Nauczanie
(491)
Dzieci
(490)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(486)
Relacje międzyludzkie
(478)
Wychowanie w rodzinie
(465)
Powieść polska
(460)
Literatura
(449)
Internet
(444)
Śledztwo i dochodzenie
(430)
Postawy
(418)
Alkoholizm
(414)
Tajemnica
(413)
Kultura
(397)
Społeczeństwo
(394)
Żydzi
(388)
Uczucia
(377)
Pedagogika
(376)
Psychologia
(361)
Sztuka
(361)
Zwierzęta
(353)
Zabójstwo
(346)
Polacy za granicą
(339)
Polityka międzynarodowa
(336)
Małżeństwo
(335)
Filozofia
(334)
Życie codzienne
(331)
Literatura dziecięca polska
(323)
Agresywność
(322)
Poezja
(319)
Rodzice
(289)
Terroryzm
(278)
Narkomania
(276)
Przyroda
(275)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(273)
Boże Narodzenie
(271)
Wychowanie fizyczne
(271)
Unia Europejska
(266)
Rodzeństwo
(265)
Partie polityczne
(260)
Powieść amerykańska
(255)
Śmierć
(252)
Środki masowego przekazu
(252)
Edukacja medialna
(246)
Bezpieczeństwo narodowe
(245)
Dramat polski
(243)
Przemoc w rodzinie
(243)
Dziennikarze
(242)
Dziewczęta
(242)
Stosunki interpersonalne
(240)
Praca
(237)
Muzyka
(236)
Oświata
(236)
Świadomość społeczna
(233)
Psychoterapia
(228)
Wiersze
(227)
Nastolatki
(222)
Edukacja czytelnicza
(220)
Osobowość
(220)
Fizyka
(217)
Edukacja ekologiczna
(215)
Literatura amerykańska
(213)
Opracowanie
(203)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(202)
Kościół katolicki
(202)
Opowiadania i nowele
(202)
Władcy
(202)
Przedsiębiorstwo
(201)
Przestępczość zorganizowana
(201)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(199)
Mężczyzna
(199)
Opowiadanie polskie
(198)
Policjanci
(197)
Geografia
(196)
Niepełnosprawni
(196)
Trudne sytuacje życiowe
(196)
Sekrety rodzinne
(189)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia jest wynikiem projektu badawczego „Racjonalność kształcenia szkolnego w perspektywie interesów poznawczych jego uczestników”, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Celem tego projektu było zbadanie racjonalności legitymizujących kształcenie szkolne. W niniejszej książce opracowaliśmy tetragonalną koncepcję racjonalności kształcenia szkolnego, wyróżniając 4 typy racjonalności: prakseologiczną, emancypacyjną, hermeneutyczną i negacyjną. W sensie metodologicznym racjonalność kształcenia szkolnego ujmujemy w kategoriach typu idealnego – konstrukcji teoretycznej o charakterze idealizacyjnym, wskazującej na istotnościowe cechy, ich wzajemne zależności oraz zróżnicowania poszczególnych racjonalności. Podejście takie umożliwiło uwzględnienie zróżnicowań w poziomie nasilenia poszczególnych cech, o ile wspólnie tworzą one konstelację zbieżną z typem idealnym. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej opracowaliśmy koncepcję racjonalności, natomiast w empirycznej przedstawiliśmy wyniki badań jakościowych i ilościowych. Celami badań empirycznych były: rekonstrukcja faktycznych racjonalności kształcenia szkolnego z perspektywy opracowanych typów idealnych, wyjaśnienie zmienności przyjmowanych racjonalności oraz weryfikacja statusu poznawczego opracowanego modelu teoretycznego. Badania miały charakter eksploracyjny. W związku z tym zrezygnowaliśmy z formułowania hipotez. Strategię eksploracyjną uzasadnia zdefiniowanie racjonalności w kategoriach typu idealnego jako konstrukcji poznawczej o charakterze interpretacyjnym oraz brak kompleksowych badań empirycznych w tym zakresie. [źródło opisu i okładki: http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/racjonalnosc-procesu-ksztalcenia,1821.html ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.018 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Krytyczna funkcja edukacji / Bolesław Niemerko. // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - 2016, nr 1, s. 13-21.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.
Czytelnia Filia Nr 1
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej