Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(993)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(988)
Proza
(91)
Publikacje naukowe
(58)
E-booki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Poezja
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dramat (rodzaj)
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Mapy
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Artykuły
(1)
Druki ulotne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(455)
dostępne
(384)
nieokreślona
(220)
wypożyczone
(30)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(116)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(59)
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(296)
Czytelnia dla Dorosłych
(312)
Czytelnia dla Dzieci
(31)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
(252)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(21)
Jędrzejko Mariusz
(16)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
May Karl (1842-1912)
(12)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(11)
Skoczek Anna
(10)
Jakubowski Witold (1963- )
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(6)
Nurowska Maria (1944-2022)
(6)
Plopa Mieczysław (1948- )
(6)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Franczyk Anna
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Kownacka Maria (1894-1982)
(5)
Kozolubski Juliusz Marcin (1897-1964)
(5)
Kuncewicz Piotr (1936-2007)
(5)
Löffler Klemens (1881-1933)
(5)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(5)
Seppelt Franz Xavier (1883-1956)
(5)
Silnicki Tadeusz (1889-1968)
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szkudlarek Tomasz
(5)
Szymański Janusz Władysław (1940-2016)
(5)
Węglińska Maria (1936- )
(5)
Śliwerski Wojciech
(5)
Dobson James C. (1936- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Gajdzica Zenon
(4)
Holeinone Peter
(4)
Jurkiewicz Janusz Leszek (1953- )
(4)
Konwicki Tadeusz (1926-2015)
(4)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(4)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(4)
Perzycka Elżbieta
(4)
Pikuła Norbert (1975- )
(4)
Pyżalski Jacek
(4)
Płatkowska Paulina
(4)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(4)
Sapkowski Andrzej (1948- )
(4)
Skoczek Tadeusz (1955- )
(4)
Stasica Jadwiga
(4)
Witkowski Lech (1951- )
(4)
Wyczesany Janina
(4)
Adamek Irena
(3)
Bachórz Józef (1934- )
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(3)
Cieński Andrzej
(3)
Corbella Luciano
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria (1938- )
(3)
Follett Ken (1949- )
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Iwanowska Aleksandra (1954- )
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Kajder Krzysztof (1951- )
(3)
Kanios Anna
(3)
Karkowska Magda
(3)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(3)
Kozłowski Paweł
(3)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Krzymowski Bogdan
(3)
Krzysztofiak Danuta
(3)
Kurzępa Jacek
(3)
Limont Wiesława
(3)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(3)
Maludy Aleksandra Katarzyna
(3)
McGinnis Alan Loy
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Pańczakiewicz Iwona
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Rosik Paweł (1959- )
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Sitek Grzegorz
(3)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(3)
Tomczak Przemysław
(3)
Toporek Marian (1948- )
(3)
Walancik Marek
(3)
Zawada Anna
(3)
Śliwerski Boguslaw (1954- )
(3)
Adamowicz Alicja
(2)
Apanel Danuta
(2)
Becklake Sue
(2)
Bednarek Józef
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Bieńkowski Zbigniew (1913-1994)
(2)
Bilińska-Stecyszyn Hanna
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(360)
2000 - 2009
(382)
1990 - 1999
(237)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(146)
1901-2000
(45)
1801-1900
(9)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(1005)
Ukraina
(1)
Kanada
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(1002)
nieznany (1)
(2)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(9)
Młodzież
(6)
Szkoły wyższe
(6)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele
(4)
9-13 lat
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły średnie
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(55)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura czeska
(1)
Literatura poska
(1)
Temat
Dziecko
(51)
Pedagogika
(50)
Wychowanie
(42)
Nauczyciele
(41)
Szkolnictwo
(40)
Rodzina
(39)
Młodzież
(32)
Nauczanie
(28)
Nauczanie początkowe
(28)
Uczniowie
(28)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Wychowanie w rodzinie
(23)
Literatura polska
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(19)
Więźniowie
(17)
Autyzm
(16)
Język polski
(16)
Kobieta
(15)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Dziecko autystyczne
(13)
Matematyka
(13)
Diagnoza pedagogiczna
(12)
Oświata
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Kształcenie integracyjne
(11)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Niedostosowanie społeczne
(11)
Stosunki interpersonalne
(11)
Arteterapia
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Mowa
(10)
Narkotyki
(10)
Opieka społeczna
(10)
Pedagogika społeczna
(10)
Internet
(9)
Kultura masowa
(9)
Logopedia
(9)
Ludzie starzy
(9)
Narkomania
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Postawy
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Dzieci
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Edukacja medialna
(8)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Małżeństwo
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Osobowość
(8)
Osoby w wieku starszym
(8)
Pedagogika penitencjarna
(8)
Rodzice
(8)
Starość
(8)
Wojsko
(8)
Alkoholizm
(7)
Cyberprzemoc
(7)
Dopalacze (substancje odurzające)
(7)
Dyskalkulia
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Multimedia
(7)
Nałóg
(7)
Papiestwo
(7)
Pedagogika kultury
(7)
Przyjaźń
(7)
Przyroda
(7)
Socjalizacja
(7)
Twórczość
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Aspiracje
(6)
Dziecko trudne
(6)
Innowacje
(6)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Jąkanie
(6)
Miłość
(6)
Muzykoterapia
(6)
Patologia społeczna
(6)
Pedagogika zabawy
(6)
Służba więzienna
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Żydzi
(6)
Anoreksja
(5)
Antypedagogika
(5)
Autorytet
(5)
Bezdomność
(5)
Czytanie
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Jakość życia
(5)
Kinezjologia edukacyjna
(5)
Temat: dzieło
***(Gdy za powietrza zasłoną)
(1)
Brzezina (film)
(1)
Głos
(1)
Jakieś Ty
(1)
Kadra na mecz z Francją została już powołana ...
(1)
Kolejka
(1)
Kolejka elektryczna
(1)
Logiczny układ
(1)
M - w sierpniu
(1)
Na szczęście
(1)
Pan Cogito
(1)
Panny z Wilka (film)
(1)
Piękna nieznajoma
(1)
Przejście 2.
(1)
Przepis
(1)
Purpurowy zbiór legend
(1)
Quo vadis
(1)
TO
(1)
To, co jest wierszem nie do pomyślenia
(1)
Tęcza
(1)
Wypadek drogowy
(1)
Wyspa
(1)
Zbuntowane komórki
(1)
Temat: czas
1901-2000
(108)
2001-
(96)
1989-2000
(80)
1901-
(24)
2001-0
(19)
1801-1900
(11)
1945-1989
(10)
1801-
(9)
1939-1945
(7)
1701-
(6)
1918-
(5)
1401-
(4)
1989-
(4)
1101-
(3)
1201-
(3)
1301-
(3)
1501-
(3)
1601-
(3)
1918-1939
(3)
1945-
(3)
1-
(2)
1001-
(2)
401-
(2)
901-
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(45)
Pomorze Zachodnie
(7)
Rosja
(4)
Syberia (Rosja)
(3)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(3)
Bierzwnik (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Choszczno (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(2)
Choszczno (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Izrael
(2)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(2)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
ZSRR
(2)
Bierzwnik (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Bliski Wschód
(1)
Buffalo (Stany Zjednoczone, stan Nowy Jork)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Choszczno (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Czechy
(1)
Drawieński Park Narodowy
(1)
Drawno (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Drawno (woj. zachodniopomorskie, pow. choszczeński, gm. Drawno ; okolice)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Europa
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Jedwabne (woj. podlaskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. malopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzęcin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Ostrówki (Ukraina)
(1)
Pełczyce (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Radom (woj. mazowieckie ; okręg)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych (Szczecin ; obszar)
(1)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Stróza (woj. malopolskie, pow. Myslenice)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Ukraina
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wola Ostrowiecka (Ukraina)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(66)
Powieść
(48)
Podręczniki
(22)
Materiały konferencyjne
(21)
Praca zbiorowa
(21)
Poradniki
(17)
Wydawnictwa popularne
(15)
Opracowanie
(14)
Powieść obyczajowa
(14)
Monografia
(12)
Raport z badań
(11)
Biografie
(9)
Encyklopedie
(8)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(8)
Poradnik
(8)
Pamiętniki polskie
(7)
Fantastyka
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Gry i zabawy
(5)
Podręcznik
(5)
Poezja polska
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Publicystyka polska
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Słowniki polskie
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Biografia
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Powieść historyczna
(3)
Powieść młodzieżowa angielska
(3)
Proza polska
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(3)
Wiersze
(3)
Albumy
(2)
Antologie
(2)
Atlas zwierząt
(2)
Film polski
(2)
Informatory
(2)
Komedia
(2)
Kryminał
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Opowiadanie polskie
(2)
Poezja
(2)
Powieść młodzieżowa kanadyjska
(2)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Programy nauczania
(2)
Raport
(2)
Romans
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Łatwe opowiadania przyrodnicze
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Atlas roślin
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Fotografia
(1)
Kalendarium
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Legendy i podania włoskie
(1)
Literatura młodzieżowa francuska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Literatura polska
(1)
Mapa turystyczna
(1)
Materialy konferencyjne
(1)
Materiały konferecyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Mowy parlamentarne polskie
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Opowiadanie angielskie
(1)
Opowiadanie dziecięce
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademckie
(1)
Podręczniki dla gimnazjów
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja cygańska
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Polska
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść fantastyczna dla dzieci
(1)
Powieść francuska
(1)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(1)
Powieść wojenna
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Przewodniki turystyczne
(1)
Pubicystyka polska
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(30)
Literaturoznawstwo
(28)
Psychologia
(17)
Historia
(7)
Medycyna i zdrowie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Językoznawstwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Biologia
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Dom i ogród
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
1010 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Działu Pedagogicznego
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364.6 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37819 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Empatia pojmowana jako zdolność do współodczuwania oraz rozumienia stanów innych osób jest jedną z najważniejszych umiejętności społecznych. Potrzeba napisania tej książki wynikła zarówno z doświadczeń praktycznych Autora – pracy wychowawcy i mediatora, jak i naukowych dociekań związanych z aktywnością zawodową na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Książka, którą trzymacie w rękach, nie jest wyłącznie opisem programu – stanowi próbę integracji nowoczesnej wiedzy na temat empatii w ujęciu zarówno psychologicznym, jak i pedagogicznym. Intencją Autora było i jest przygotowanie koncepcji wychowania do empatii idącej „w poprzek” naukowych teorii – łączącej wiedzę z różnych dziedzin. Niniejsze opracowanie próbuje zebrać wiedzę dotyczącą różnych koncepcji empatii, zaprezentować własny model empatii oraz jego pedagogiczną operacjonalizację. Wychodząc zatem od klasycznych ujęć, w pierwszym rozdziale przedstawiono ewolucję pojęcia empatii – od pierwszych definicji, poprzez opisywanie jej w różnych paradygmatach psychologicznych, aż do prezentacji nowoczesnych modeli epizodyczno-procesualnych. Empatia bowiem była przedmiotem zainteresowania wielu teoretyków i praktyków, a doniosły wkład różnych koncepcji pozwolił na lepsze zrozumienie empatycznych procesów. Ujęcia modelowe, chociaż stanowią zawsze pewne uproszczenie tego bardzo rozbudowanego konstruktu, jakim jest empatia, pozwalają lepiej zrozumieć naturę tego fenomenu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia. Mecenasem publikacji jest FUNDACJA SZANSA DLA NIEWIDOMYCH, która od prawie 30 lat wspiera osoby niewidome i słabowidzące, szkoli je, wyposaża w materiały i pomoce oraz nowoczesne urządzenia niwelujące skutki niepełnosprawności wzroku. Już od dwudziestu lat Fundacja organizuje międzynarodową konferencję pod nazwą REHA FOR THE BLIND IN POLAND. To największe w Europie Wschodniej i Środkowej, a od kilku lat nawet na świecie tego typu wydarzenie, w którym corocznie uczestniczy kilka tysięcy osób, w tym wielu gości z całego świata. Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania niniejszej monografii była XVII edycja konferencji REHA FOR THE BLIND® IN POLAND, która odbyła się w październiku 2019 r. w 20. rocznicę jej inauguracji i 20-lecie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim tej konferencji była „Edukacja i okulistyka przywracające nadzieję”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik powstał na podstawie wykładów fizyki ogólnej prowadzonych przez autorów dla studentów różnych wydziałów Politechniki Warszawskiej, a przede wszystkim studentów Wydziału Fizyki, dlatego treść dostosowana jest głównie do wymagań programowych tego właśnie wydziału. Podręcznik może być również przydatny dla studentów innych wydziałów (także innych szkół technicznych), a także wydziałów uniwersyteckich. Zrozumienie przedstawionego w podręczniku materiału wymaga znajomości (początkowo w niewielkim stopniu) analizy matematycznej i algebry. Ponieważ zazwyczaj przedmioty te są wykładane na pierwszych semestrach studiów (równolegle z fizyką) starano się, aby bardziej zaawansowany aparat matematyczny wprowadzany był stopniowo i aby nowym pojęciom matematycznym nadawać interpretację fizyczną. Większość materiału wyłożono w sposób tradycyjny, bowiem ograniczona objętość podręcznika nie pozwalała na eksperymentowanie w tym zakresie. W obecnym wydaniu dokonano wielu zmian. Przede wszystkim wprowadzono nowe definicje i siedem podstawowych jednostek miar, które obowiązują od 20 maja 2019 roku. Do treści poszczególnych rozdziałów (zwłaszcza 11–14) wprowadzono szereg zmian merytorycznych. Dla wygody Czytelnika poszerzono indeks przedmiotowy, dodano tablicę stałych fizycznych, tablicę pochodnych podstawowych funkcji oraz kilka ważniejszych wzorów trygonometrycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja jest częścią serii opracowań poświęconych finansom cyfrowym, powstałych w Zakładzie Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ich przygotowaniu oprócz pracowników naukowych Zakładu Finansów udział wzięli eksperci zewnętrzni z innych ośrodków akademickich, świata biznesu i instytucji publicznych. W pierwszej publikacji pt. „Finanse cyfrowe: informatyzacja, cyfryzacja, danetyzacja” zaprezentowano ogólne ramy gospodarki cyfrowej, problematykę konsumenta na rynku finansowym oraz ryzyka finansów cyfrowych. Druga publikacja pt. „Finanse cyfrowe: perspektywa rynkowa” zawiera omówienie wybranych zagadnień związanych z bankowością cyfrową, ubezpieczeniami cyfrowymi oraz cyfryzacją rynków kapitałowych. W obecnie prezentowanej publikacji skupiono uwagę na nowych tendencjach i możliwościach w epoce finansów cyfrowych. Publikacja składa się z ośmiu artykułów. W pierwszym M. Wrzosek przedstawiła problematykę suwerenności cyfrowej – koncepcję cyfrowej suwerenności, narodowość Internetu, dane i ich własność, bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych – cyberbezpieczeństwo w kontekście cyfrowej suwerenności oraz narodowość technologii. W kolejnym artykule J. Węgrzyn i A. Zaczek zaprezentowały problematykę cyfryzacji sektora finansów publicznych. Autorki wyjaśniły korelacje zachodzące między cyfryzacją sektora finansów publicznych, gospodarką i obywatelami. Wskazały na możliwe kierunki działań na podstawie potrzeb tych ostatnich (human-centric) oraz wykorzystanie technologii cyfrowych w celu personalizacji usług dla każdego uczestnika życia gospodarczego. Następnie J. Węgrzyn i M. Syliwoniuk omówiły kwestię opodatkowania aktywności cyfrowej i, wykorzystując foresight, nakreśliły potencjalne kierunki wspierania cyfrowej i zielonej transformacji przez system podatkowy. W czwartym artykule J. Węgrzyn zwróciła uwagę na potrzebę wypracowania systemu podatkowego na miarę XXI wieku wymagającego zweryfikowania zasad cyfrowej polityki podatkowej. W artykule piątym M. Kotarba przedstawił ogólny model działania pośrednictwa, a następnie wskazał, jak jest on transformowany w wyniku postępującej cyfryzacji. Przedstawił oczekiwane dalsze kierunki zmian i ocenę ich konsekwencji dla przetrwania i rozwoju pośredników. W następnym artykule W. Szpringer zwrócił uwagę na kluczowy aspekt regulacji systemów płatności, którym jest zdolność wspierania innowacyjnych rozwiązań, niosących ze sobą nowe technologie. Autor siódmego artykułu – J. Monkiewicz omówił trzy obszary innowacji w dziedzinie płatności detalicznych – innowacyjne instrumenty płatnicze, innowacyjne kanały i sposoby dokonywania płatności oraz innowacyjne formy pieniądza. Stwierdził także, że kształt nadzoru i jego instrumentarium ulega istotnym zmianom w warunkach cyfryzacji świata finansów, a rozwój technologii cyfrowych i ich zastosowanie w procesach nadzorczych umożliwia bardziej skuteczne, proaktywne monitorowanie ryzyka i zagadnień zgodności w nadzorowanych instytucjach. W ramach ostatniego artykułu L. Sobczak przedstawiła zmiany w modelu raportowania rynkowego. W raportowaniu widoczny jest rosnący udział informacji niefinansowych zawartych zarówno w raportach finansowych, jak i niefinansowych. Według Autorki ogólny trend w raportowaniu rynkowym znajduje odzwierciedlenie w przedstawionym w opracowaniu raportowaniu PZU SA. Wysoce prawdopodobne jest to, że znajduje również odbicie w sposobie raportowania innych, notowanych na giełdzie, instytucji finansowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Cyberzagrożenia, ich rodzaje, skutki i rozwój, a także zjawiska, jakie one powodują, i rezultaty ich występowania, są przedmiotem badań i analiz pracowników Zakładu Nauk o Administracji i Bezpieczeństwa w Administracji Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. Wyniki uzyskanych badań w obszarze zagrożeń są przedmiotem różnorodnych projektów badawczych, seminariów oraz prowadzonych wykładów i ćwiczeń w procesie dydaktycznym studentów. Niniejsza publikacja prezentuje wybrane z nich, które były treścią seminarium naukowego poświęconego tej ważnej tematyce, skupionej wokół problemu badawczego, jakim są Współczesne trendy cyberzagrożeń społeczeństwa informacyjnego. Do problemów tych zaliczono szczególnie: stan zagrożeń informacji w cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej, rodzaje zagrożeń, przewidywane ich skutki i trendy rozwojowe; cyberterroryzm a cyberterror, ich stan i rozmiar oraz zagrożenia, jakie ze sobą niosą, i zjawiska, jakie im towarzyszą; współczesny wymiar cyberwojny, sprowadzony do zagrożenia, które współcześnie dotyka wszystkich obywateli, wszystkie organizacje i instytucje społeczeństwa informacyjnego; „nietechniczne” elementy współczesnych zagrożeń, z którymi spotykamy się codziennie, zagrożenia, które dotykają nas wszystkich, a z których do końca nie zdajemy sobie sprawy; rezultat zagrożeń i powszechne stosowanie współczesnych narzędzi wymiany informacji i jej przetwarzania, sprowadzające się do niebezpiecznego zjawiska, jakim jest wykluczenie cyfrowe; rezultat zagrożeń i celowej działalności człowieka, sprowadzający się do dezinformacji obywateli w przestrzeni cyfrowej jako instrumentu ingerencji w jego wolność i prawa; obszar badań zagrożeń w cyberprzestrzeni na przykładzie cyberprzemocy i poszukiwanie nowych sposobów oraz metod badawczych w tym obszarze. Wskazane problemy są przedmiotem poszczególnych części niniejszej monografii, do studiowania których serdecznie zapraszamy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skrypt zawiera najważniejsze pojęcia oraz metody rachunkowe stosowane w termodynamice fenomenologicznej i statystycznej. Pomyślany został jako wprowadzenie do podstawowego wykładu termodynamiki, jednak może być traktowany jako zamknięta całość, gdyż większość zagadnień opracowana została od podstaw. W wybranych problemach stosowane są pojęcia oraz metody mechaniki statystycznej i kwantowej. Zamieszczony w podręczniku materiał zawiera podstawowy zbiór zagadnień i praw termodynamiki opisanych głównie z wykorzystaniem teorii bilansów, co spowodowało konsekwentne posługiwanie się pojęciem zasobu wielkości ekstensywnych i ich gęstości. Omówione zostały przede wszystkim te problemy, które znajdują praktyczne zastosowanie w termodynamice i technice. Pominięto zagadnienia wymagające zaawansowanej znajomości innych działów fizyki i matematyki. Umożliwia to korzystanie z podręcznika studentom z różnych wydziałów. Tekst uzupełniony nowymi zagadnieniami dotyczącymi zjawisk transportu energii oraz termodynamiki kwantowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Depresje u kobiet. Przyczyny, diagnoza, leczenie to praca, która pozwala lepiej zrozumieć złożoną chorobę, jaką jest depresja, i rozwiać wiele szkodliwych mitów na jej temat narosłych w przestrzeni publicznej. Dwoje uzupełniających się naukowo specjalistów w przejrzysty sposób przedstawiło różne podłoża rozwoju depresji i ich specyficzne oddziaływanie u kobiet. Zabieg ten ma głębokie uzasadnienie, ponieważ kobiety nie tylko częściej zapadają na tę chorobę, ale przede wszystkim wzorzec jej rozwoju jest u nich nieco inny. To również bardzo ważne i chyba nieco pomijane zagadnienie. Dzięki jasnemu nakreśleniu wielowątkowego tła choroby lekarzowi łatwiej będzie dobierać odpowiednie metody leczenia. Sprawia to, że niniejsza książka doskonale realizuje postulat łączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną, a na dodatek wspaniale się ją czyta. To wartościowe połączenie przyjemnego z pożytecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Istnieje uzasadniony pogląd, iż dermatologia jest trudną specjalnością nauk medycznych, dziedziny w znaczącym stopniu wielokierunkowej, wymagającej uwzględniania najnowszych, przełomowych odkryć, m.in. z zakresu biologii molekularnej, immunogenetyki, immunologii, onkologii, terapii miejscowej i ogólnej. Jak dotąd tradycyjne podręczniki nie zawsze były w stanie sprostać oczekiwaniom związanym ze współczesnym nauczaniem dermatologii. Dotkliwą lukę w tym zakresie z pewnością wypełni niniejsze repetytorium pod redakcją prof. dr. hab. n. med. Romana Nowickiego i dr n. med. Aleksandry Wilkowskiej, przygotowane z udziałem zespołu pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry i Kliniki Dermatologii, Wenerologii i Alergologii Gdańskiego Uniwesytetu Medycznego. Praca zawiera 94 szczególnie interesujące i nieczęsto obserwowane przypadki chorób skóry. Każdy z nich został przedstawiony w sposób bardzo staranny, klarowny i skondensowany, a także wzbogacony o kolorowe zdjęcia kliniczne (w publikacji znajduje się łącznie blisko 300 fotografii), co niewątpliwie ułatwi przyswojenie rozległej wiedzy. Należy pogratulować Redaktorom i Autorom opracowania przydatnego nie tylko dla dermatologów, lecz także dla lekarzy wielu innych specjalności oraz studentów przygotowujących się do egzaminu z dermatologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej