Minczanowska Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Minczanowska Aleksandra
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Słowacki Juliusz
(233)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(157)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Roberts Nora (1950- )
(148)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Fabianowska Małgorzata
(129)
Lange Antoni
(126)
Marciniakówna Anna
(121)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(121)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(120)
Jopkiewicz Tomasz
(119)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(110)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(108)
Czerkawski Piotr
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Kołodyński Andrzej
(103)
Smoleński Paweł (1959-2023)
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Kamieńska Anna (1920-1986)
(95)
Ławnicki Lucjan
(94)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(92)
Prus Bolesław (1847-1912)
(92)
Paryż Marek (1972- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Szulc Andrzej
(89)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Leszczyński Adam (1975- )
(86)
Steel Danielle
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Bielecki Jędrzej
(82)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(82)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(82)
Włodarczyk Barbara
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
King Stephen (1947- )
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Drewnowski Jacek (1974- )
(78)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(78)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(78)
Christie Agatha (1890-1976)
(77)
Shakespeare William (1564-1616)
(77)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(76)
Brzustowicz Grzegorz Jacek (1964- )
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Mróz Remigiusz (1987- )
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Tuwim Julian (1894-1953)
(73)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(72)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Kraśko Jan (1954- )
(72)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(71)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(71)
Oppman Artur
(71)
Orliński Wojciech (1969- )
(71)
Sobolewski Tadeusz (1947- )
(71)
Szal Marek
(71)
Zarawska Patrycja
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(69)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Edukacja domowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przedszkola
(1)
Przyroda
(1)
Rodzina
(1)
Szkoła w Chmurze (Warszawa)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(1)
Zabawa
(1)
Śmierć
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. [źródło opisu i okładki: Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38787 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej