Ogrodzka-Mazur Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(17)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(6)
Artykuły
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(11)
Czytelnia dla Dorosłych
(9)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Słowacki Juliusz
(233)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(157)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Roberts Nora (1950- )
(148)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Fabianowska Małgorzata
(129)
Lange Antoni
(126)
Marciniakówna Anna
(121)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(121)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(120)
Jopkiewicz Tomasz
(119)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(110)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(108)
Czerkawski Piotr
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Kołodyński Andrzej
(103)
Smoleński Paweł (1959-2023)
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Kamieńska Anna (1920-1986)
(95)
Ławnicki Lucjan
(94)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(92)
Prus Bolesław (1847-1912)
(92)
Paryż Marek (1972- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Szulc Andrzej
(89)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Leszczyński Adam (1975- )
(86)
Steel Danielle
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Bielecki Jędrzej
(82)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(82)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(82)
Włodarczyk Barbara
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
King Stephen (1947- )
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Drewnowski Jacek (1974- )
(78)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(78)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(78)
Christie Agatha (1890-1976)
(77)
Shakespeare William (1564-1616)
(77)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(76)
Brzustowicz Grzegorz Jacek (1964- )
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Mróz Remigiusz (1987- )
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Tuwim Julian (1894-1953)
(73)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(72)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Kraśko Jan (1954- )
(72)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(71)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(71)
Oppman Artur
(71)
Orliński Wojciech (1969- )
(71)
Sobolewski Tadeusz (1947- )
(71)
Szal Marek
(71)
Zarawska Patrycja
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(69)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Nauczanie początkowe
(12)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Dziecko
(7)
Matematyka
(4)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Muzyka
(3)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przyroda
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język
(1)
Komputery
(1)
Kreatywność
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczania początkowe
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegorowane
(1)
Neurobiologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ojcostwo
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Poezja
(1)
Pokolenie Alfa
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole
(1)
Religia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoocena
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Szkoła
(1)
Taniec
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(1)
Zabawa
(1)
Zespół Downa
(1)
Śmierć
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Literatura dziecięca
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.064.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38785 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37564 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. [źródło opisu i okładki: Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38787 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata. Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako „kultura ucząca się”, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Uczeń w środowisku szkoły - motywy poznawania świata i uczenia się - nakreślono poznawcze i społeczno-emocjonalne konteksty uczenia się dzieci z klas I-III. Zwrócono także uwagę na problematykę autorytetu współczesnych uczniów, ich społeczną pozycję w grupie klasowej, samoocenę związaną z wyglądem oraz możliwości urzeczywistniania idei integracji i edukacji włączającej. Trzecia część tomu, nosząca tytuł Konstruowanie wiedzy w szkole: dotychczasowe doświadczenia - typowe przejawy praktyki - propozycje rozwiązań, obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach kształcenia dzieci utalentowanych w Polsce i za granicą (na przykładzie szkół kanadyjskich). Autorzy wskazują również na edukacyjne i wychowawcze aspekty różnych form aktywności uczniów - matematycznej, plastycznej i muzycznej. Ważnym wątkiem podjętym w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do niedostosowania metod i form kształcenia do ich potrzeb. Tom zamyka część czwarta - Nauczyciel w środowisku szkoły - nabywanie wiedzy i doświadczenie pedagogiczne - będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w niej opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących kompetencji diagnostycznych współczesnych nauczycieli oraz ich przygotowania do pracy z uczniem sześcioletnim w środowisku szkoły miejskiej i wiejskiej. [źródło opisu i okładki: http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/edukacja-malego-dziecka-tom-9,1630.html ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38788 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39212 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Ruch Pedagogiczny.
Czytelnia Filia Nr 1
E-book
W koszyku
Autorzy poszczególnych tekstów nawiązują do najważniejszych wartości: poczucia przynależności do określonej grupy, wpajania szacunku, przywiązania do tradycji własnego regionu, jego osiągnięć, kultury przodków, lokalnej gwary i ludzi, którzy go zamieszkują. Zwracają uwagę – w aktualnych kontekstach społecznych i kulturowych – na etos narodowy, etos pracy, cenione przez młodzież wartości w życiu codziennym i znaczenie kultury regionalnej w transmisji międzypokoleniowej. Podjęte rozważania stwarzają zarazem Czytelnikowi z jednej strony – możliwość poznania dziedzictwa kulturowego, tradycji regionalnej oraz wartości tkwiących w tym regionie, a z drugiej – szanse na otwarcie się na inne społeczności, na inne środowiska kulturowe i/lub inne regiony. Wszyscy Autorzy są zgodni co do tego, że życie oraz twórczość naukowa i literacka Profesora Jana Szczepańskiego potwierdzają słuszność tezy o „życiodajnym efekcie pogranicza”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej