Dziecko zaniedbane
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(8)
Forma i typ
Publikacje naukowe
(8)
Książki
(6)
Artykuły
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
(2)
Autor
Becker-Pestka Daria
(2)
Forma Paulina
(1)
Głogowska Karolina
(1)
Jegier Aneta
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Mickiewicz Kinga
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Asystenci rodzin
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Temat
Literatura polska
(3633)
Kobieta
(1492)
Rodzina
(1257)
Język polski
(1050)
Wychowanie przedszkolne
(1034)
Dziecko zaniedbane
(-)
Tematy i motywy
(1022)
Dziecko
(942)
Poezja polska
(921)
II wojna światowa (1939-1945)
(822)
Politycy
(757)
Pisarze polscy
(720)
Młodzież
(685)
Wojsko
(676)
Powieść
(664)
Szkolnictwo
(645)
Nauczyciele
(640)
Nauczanie początkowe
(601)
Wychowanie
(584)
Miłość
(575)
Historia
(558)
Uczniowie
(527)
Przyjaźń
(504)
Polityka
(503)
Matematyka
(495)
Nauczanie
(491)
Dzieci
(488)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(486)
Relacje międzyludzkie
(477)
Wychowanie w rodzinie
(465)
Powieść polska
(460)
Literatura
(448)
Internet
(444)
Śledztwo i dochodzenie
(429)
Postawy
(418)
Alkoholizm
(414)
Tajemnica
(410)
Kultura
(397)
Społeczeństwo
(394)
Żydzi
(381)
Pedagogika
(376)
Uczucia
(376)
Psychologia
(361)
Sztuka
(360)
Zwierzęta
(353)
Zabójstwo
(344)
Polacy za granicą
(337)
Polityka międzynarodowa
(336)
Filozofia
(334)
Małżeństwo
(333)
Życie codzienne
(331)
Literatura dziecięca polska
(323)
Agresywność
(322)
Poezja
(297)
Rodzice
(289)
Terroryzm
(278)
Narkomania
(276)
Przyroda
(275)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(272)
Wychowanie fizyczne
(271)
Boże Narodzenie
(269)
Unia Europejska
(266)
Partie polityczne
(260)
Rodzeństwo
(259)
Dramat polski
(255)
Powieść amerykańska
(255)
Śmierć
(252)
Środki masowego przekazu
(252)
Edukacja medialna
(246)
Bezpieczeństwo narodowe
(245)
Przemoc w rodzinie
(243)
Dziennikarze
(242)
Dziewczęta
(241)
Stosunki interpersonalne
(240)
Praca
(237)
Oświata
(236)
Muzyka
(234)
Świadomość społeczna
(232)
Psychoterapia
(228)
Wiersze
(227)
Edukacja czytelnicza
(220)
Nastolatki
(220)
Osobowość
(220)
Fizyka
(217)
Edukacja ekologiczna
(215)
Literatura amerykańska
(213)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(202)
Kościół katolicki
(202)
Przestępczość zorganizowana
(201)
Władcy
(201)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(199)
Mężczyzna
(199)
Opowiadanie polskie
(199)
Przedsiębiorstwo
(199)
Opowiadania i nowele
(198)
Opracowanie
(198)
Geografia
(196)
Niepełnosprawni
(196)
Policjanci
(196)
Trudne sytuacje życiowe
(196)
Sekrety rodzinne
(187)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376-058.53 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Działu Pedagogicznego
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.064.2 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Monografia ma charakter teoretyczno-metodyczny. Scharakteryzowano w niej cechy rodziny, czynniki ryzyka krzywdzenia dziecka, opisano objawy zaburzeń dziecięcych wynikających z wychowywania się w rodzinie nieprawidłowo realizującej swe funkcje. Ponadto zaprezentowano role i zadania oraz metodykę działania specjalistów pracujących z rodzinami w obszarze wsparcia rodziny i ochrony dobra dziecka. W ostatnich latach zwraca się bowiem uwagę, aby w pracy z rodzinami stosować idę umacniania (epmowerment), całościowości, spójności, subsydiarności (familocentryzm), wzmacniania więzi między dziećmi a rodzicami (teoria przywiązania, rodzicielstwo bliskości). Ponadto kładzie się coraz większy nacisk na współpracę pracowników służb społecznych między sobą i z przedstawicielami innych resortów i sektorów (muliprofesjonalizm).
W obszarze wsparcia rodziny z wieloma problemami, nazywanej rodziną dysfunkcyjną pracują obecnie dwie główne służby społeczne: pracownik socjalny i asystent rodziny. Razem z nimi często również pedagog szkolny, kurator sądowy, terapeuta rodzinny, lekarz i pielęgniarka środowiskowa, policjant dzielnicowy, terapeuta rodzinny, pracownicy organizacji pozarządowych. W praktyce dochodzi do konfliktów w zakresie podziału zadań i odpowiedzialności za wykonanie danych działań. Niska jest koordynacja czynności tych wszystkich służb i rodzina przeżywa frustrację, spowodowaną wielością osób wyznaczających im, często dyrektywnie, różne zadania do wykonania. Nie ma też jasnego podziału, która służba społeczna jest w systemie wsparcia rodziny a która w ochronie bezpieczeństwa dziecka. Rzadko prowadzona jest praca grupowa lub środowiskowa z całą rodziną. W książce zostały zaprezentowane - w sposób przystępny, opisowy, z przykładami - modele, zasady i metody pracy pracownika socjalnego oraz zasady i obszary jego współpracy z innymi przedstawicielami służb społecznych w ramach realizacji trzech głównych metod pracy socjalnej: z indywidualnym przypadkiem, grupowej i ze społecznościami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364.4-055.5 (2 egz.)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364.4 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej