Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(178)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Artykuły
(87)
Książki
(84)
Publikacje naukowe
(49)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(15)
E-booki
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Artykuł
(7)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(37)
tylko na miejscu
(37)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(6)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(44)
Czytelnia dla Dorosłych
(22)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
(19)
Autor
Pisula Ewa
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Prokopiak Anna
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Oniszczenko Włodzimierz
(3)
Przybyla Olga
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Pęczak Katarzyna
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Bednarek Hanna
(2)
Brauner Alfred (1910- )
(2)
Brauner Françoise
(2)
Buchholz Aleksandra
(2)
Gołaska Paulina
(2)
Mysiorska Małgorzata
(2)
Stefanow Agnieszka
(2)
Tammet Daniel (1979- )
(2)
Waliś Robert
(2)
Wiktorowicz Robert
(2)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(2)
Aguilar Laia
(1)
Aguilar Laia (1976- )
(1)
Attwood Tony
(1)
Bac Aneta
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Beytien Alyson
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Binstock Teresa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Bryńska Anita
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błaszczak Iwona
(1)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(1)
Błeszczyński Jacek
(1)
Błeszyńskai Jacek
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błotnicka Małgorzata
(1)
Błądek Małgorzata
(1)
Carson Robert C
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Chojnacka Kaja
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Czapczyńska Agnieszka
(1)
Czerniak-Chojnacka Dominika
(1)
Davis Judith H
(1)
Dietrich Władysław
(1)
Domasiewicz Zuzanna
(1)
Drabata Agnieszka
(1)
Drała Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dziubińska Joanna
(1)
Dżon-Ozimek Beata
(1)
Emich-Widera Ewa
(1)
Faherty Catherine
(1)
Ferenc Kinga
(1)
Frith Uta
(1)
Gajda Anna
(1)
Gallardo Maria
(1)
Gallardo Miguel (1955- )
(1)
Gamon David
(1)
Gelleta-Mac Izabela
(1)
Genova Lisa
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gould Judith
(1)
Goławska Paulina
(1)
Gradnin Temple
(1)
Grodzka Magdalena
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Górecka Marzena
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Ignaciuk Michalina
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(78)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
Kraj wydania
Polska
(189)
nieznany (11p)
(1)
Język
polski
(189)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Autyzm
(169)
Dziecko autystyczne
(41)
Zespół Aspergera
(17)
Osoby z autyzmem
(15)
Zespół ADHD
(14)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Dzieci
(9)
Schizofrenia
(9)
Leczenie
(8)
Rodzina
(8)
Mowa
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Dziecko
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Lęk
(6)
Młodzież
(6)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zespół Downa
(6)
Autystycy
(5)
Chorzy w rodzinie
(5)
Diagnostyka medyczna
(5)
Dyskalkulia
(5)
Dziecko chore
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko trudne
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Porażenie mózgowe dziecięce
(5)
Psychoterapia
(5)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Alkoholizm
(4)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Dziecko chore przewlekle
(4)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Jąkanie
(4)
Odżywianie
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Zespół Retta
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Anoreksja
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Depresja
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Moczenie mimowolne
(3)
Mutyzm
(3)
Muzykoterapia
(3)
Narkomania
(3)
Nauczanie
(3)
Neurologopedia
(3)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Psychiatria
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Samobójstwo
(3)
Stres
(3)
Stres pourazowy
(3)
Synestezja
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zespół AD/HD
(3)
Zespół Tourette'a
(3)
Afazja
(2)
Afazja dziecięca
(2)
Bulimia
(2)
Choroby afektywne
(2)
Chorzy przewlekle
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziewczęta
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kształcenie
(2)
Logopedia
(2)
Muzyka
(2)
Mózg
(2)
Nerwice
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Temat: dzieło
In a different key
(1)
Pattern seekers
(1)
Podwórko bez trzepaka
(1)
Temat: czas
2001-
(45)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
2001
(3)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2018
(1)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Wielka Brytania
(2)
Drezno (Niemcy ; okolice)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Truskawiec (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(28)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(28)
Artykuł z czasopisma naukowego
(15)
Praca zbiorowa
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Podręcznik
(7)
Podręczniki akademickie
(6)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(6)
Podręczniki
(5)
Powieść
(4)
Artykuł z czasopisma literackiego
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Poradniki
(3)
Recenzja
(3)
Artykuł z czasopisma
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z tygodnika opinii
(1)
Autobiografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Kryminał
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik dla nauczycieli
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(30)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Nauka i badania
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
190 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja została opracowana dla nauczycieli, terapeutów, wychowawców, rodziców, studentów, a także innych osób, które zajmują się zagadnieniami związanymi z szeroko pojętą terapią osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Składa się ona z trzech części. Pierwsza traktuje o teoretycznych i praktycznych aspektach roli pedagoga specjalnego. W części drugiej zaprezentowano zagadnienia związane z terapią i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część trzecia porusza problematykę terapii osób z autyzmem. [Z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Tarkowskiego]
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Diabeł stróż / Marek Krajewski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2021. - 439, [9] stron 21 cm.
(Mock / Marek Krajewski)
Wrocław, rok 1934. Podczas perwersyjnej orgii zostaje porwany, a następnie zamordowany urzędnik pocztowy Sepp Frömel. Kilkanaście dni później z rąk oprawców ginie jego kochanka. Ich syn z nieprawego łoża, niemy, niepełnosprawny Rolf dziwnym zrządzeniem losu trafia pod opiekę radcy kryminalnego Eberharda Mocka. Ten niespodziewanie odkrywa w sobie pokłady ojcowskich uczuć. Śledztwo w sprawie dwóch morderstw prowadzi do grupy ludzi połączonych osobliwą emocjonalną więzią, opartą na wspólnych przeżyciach i ponurych doświadczeniach. Mock wie, że aby rozbić to tajne stowarzyszenie, musi odkryć, kto stoi na jego czele. Stawka rośnie z dnia na dzień. W plugawych lupanarach, eleganckich gabinetach i jaskiniach nielegalnego hazardu Mock staje twarzą w twarz z mrocznymi żądzami i własną słabością. Czerwone i czarne pola ruletki podpowiadają mu, że klucz do zagadki może mieć tylko Rolf. Tymczasem chłopiec znika, a nad Mockiem gromadzą się burzowe chmury. [swiatksiazki.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. kryminał (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak: W niniejszej monografii omówiono cztery testy – WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet – dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji. Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.922.7, 159.9 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej