Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(548)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(548)
Publikacje naukowe
(47)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(5)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(326)
dostępne
(190)
nieokreślona
(79)
wypożyczone
(20)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(6)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(207)
Czytelnia dla Dorosłych
(196)
Czytelnia dla Dzieci
(7)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
(197)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(21)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(11)
Jakubowski Witold (1963- )
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Plopa Mieczysław (1948- )
(6)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Franczyk Anna
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szkudlarek Tomasz
(5)
Węglińska Maria (1936- )
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Gajdzica Zenon
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(4)
Pikuła Norbert (1975- )
(4)
Pyżalski Jacek
(4)
Stasica Jadwiga
(4)
Witkowski Lech (1951- )
(4)
Wyczesany Janina
(4)
Śliwerski Wojciech
(4)
Adamek Irena
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria (1938- )
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Kanios Anna
(3)
Karkowska Magda
(3)
Kozłowski Paweł
(3)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Krzysztofiak Danuta
(3)
Kurzępa Jacek
(3)
Limont Wiesława
(3)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Pańczakiewicz Iwona
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Zawada Anna
(3)
Śliwerski Boguslaw (1954- )
(3)
Apanel Danuta
(2)
Bednarek Józef
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek Jarosław (1963- )
(2)
Chabior Agata
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Czechowska-Bieluga Marta
(2)
Dauber Heinrich (1944- )
(2)
Dudak Anna
(2)
Dymara Bronislawa
(2)
Dzionek Elżbieta
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Erenc-Grygoruk Grażyna
(2)
Frania Monika
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Grabowski Henryk (1935- )
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Klinik Anna
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(2)
Kowalewska Barbara (1950- )
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Kurzeja Anna
(2)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(2)
Marczak Monika
(2)
Marnik Janusz
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mikina Agnieszka
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Musialska Kinga
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Papież Jan
(2)
Podolska Beata
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Puślecki Władysław (1933- )
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rudek Iwona
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(274)
2000 - 2009
(237)
1990 - 1999
(38)
Okres powstania dzieła
2001-
(86)
Kraj wydania
Polska
(553)
Język
polski
(552)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Pedagogika
(48)
Dziecko
(47)
Wychowanie
(39)
Nauczyciele
(37)
Szkolnictwo
(35)
Rodzina
(30)
Nauczanie początkowe
(26)
Nauczanie
(25)
Młodzież
(24)
Uczniowie
(23)
Wychowanie przedszkolne
(23)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Autyzm
(16)
Więźniowie
(16)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Dziecko autystyczne
(13)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Język polski
(11)
Kształcenie integracyjne
(11)
Niedostosowanie społeczne
(11)
Oświata
(11)
Arteterapia
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Opieka społeczna
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Kultura masowa
(9)
Logopedia
(9)
Matematyka
(9)
Mowa
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Ludzie starzy
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Osobowość
(8)
Pedagogika penitencjarna
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Postawy
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Dyskalkulia
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Pedagogika kultury
(7)
Socjalizacja
(7)
Starość
(7)
Twórczość
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Alkoholizm
(6)
Dzieci
(6)
Edukacja medialna
(6)
Innowacje
(6)
Jąkanie
(6)
Kobieta
(6)
Muzykoterapia
(6)
Pedagogika zabawy
(6)
Przyroda
(6)
Rodzice
(6)
Służba więzienna
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Antypedagogika
(5)
Autorytet
(5)
Cyberprzemoc
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Internet
(5)
Kinezjologia edukacyjna
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Małżeństwo
(5)
Multimedia
(5)
Muzyka
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Subkultura
(5)
Wartość
(5)
Zdolności
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Aspiracje
(4)
Bezdomność
(4)
Biblioterapia
(4)
Czytanie
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Gerontologia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Jakość życia
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Temat: dzieło
***(Gdy za powietrza zasłoną)
(1)
Brzezina (film)
(1)
Głos
(1)
Jakieś Ty
(1)
Kadra na mecz z Francją została już powołana ...
(1)
Kolejka
(1)
Kolejka elektryczna
(1)
Logiczny układ
(1)
M - w sierpniu
(1)
Na szczęście
(1)
Panny z Wilka (film)
(1)
Piękna nieznajoma
(1)
Przejście 2.
(1)
Przepis
(1)
Purpurowy zbiór legend
(1)
TO
(1)
To, co jest wierszem nie do pomyślenia
(1)
Tęcza
(1)
Wypadek drogowy
(1)
Wyspa
(1)
Zbuntowane komórki
(1)
Temat: czas
1901-2000
(71)
2001-
(69)
1989-2000
(62)
2001-0
(18)
1901-
(7)
1801-1900
(6)
1945-1989
(4)
1701-
(3)
1801-
(3)
1945-
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(2)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. malopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Stróza (woj. malopolskie, pow. Myslenice)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(46)
Praca zbiorowa
(20)
Materiały konferencyjne
(18)
Podręczniki
(18)
Monografia
(12)
Poradniki
(11)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Podręcznik
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Poradnik
(4)
Encyklopedie
(3)
Gry i zabawy
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(3)
Biografie
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Słowniki polskie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Antologie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Esej
(1)
Film polski
(1)
Kalendarium
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materialy konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poezja polska
(1)
Programy nauczania
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Słowiniki
(1)
Słowniki biograficzne
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Językoznawstwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
553 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego ; t. 6.)
Na okł. skrócony tyt. serii: Naukowe Forum Pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376-058.53 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. [źródło opisu i okładki: Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38787 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata. Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako „kultura ucząca się”, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Uczeń w środowisku szkoły - motywy poznawania świata i uczenia się - nakreślono poznawcze i społeczno-emocjonalne konteksty uczenia się dzieci z klas I-III. Zwrócono także uwagę na problematykę autorytetu współczesnych uczniów, ich społeczną pozycję w grupie klasowej, samoocenę związaną z wyglądem oraz możliwości urzeczywistniania idei integracji i edukacji włączającej. Trzecia część tomu, nosząca tytuł Konstruowanie wiedzy w szkole: dotychczasowe doświadczenia - typowe przejawy praktyki - propozycje rozwiązań, obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach kształcenia dzieci utalentowanych w Polsce i za granicą (na przykładzie szkół kanadyjskich). Autorzy wskazują również na edukacyjne i wychowawcze aspekty różnych form aktywności uczniów - matematycznej, plastycznej i muzycznej. Ważnym wątkiem podjętym w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do niedostosowania metod i form kształcenia do ich potrzeb. Tom zamyka część czwarta - Nauczyciel w środowisku szkoły - nabywanie wiedzy i doświadczenie pedagogiczne - będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w niej opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących kompetencji diagnostycznych współczesnych nauczycieli oraz ich przygotowania do pracy z uczniem sześcioletnim w środowisku szkoły miejskiej i wiejskiej. [źródło opisu i okładki: http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/edukacja-malego-dziecka-tom-9,1630.html ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38788 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37362 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37564 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615.851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Brak informacji o dostępności: sygn. 39094 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Empatia pojmowana jako zdolność do współodczuwania oraz rozumienia stanów innych osób jest jedną z najważniejszych umiejętności społecznych. Potrzeba napisania tej książki wynikła zarówno z doświadczeń praktycznych Autora – pracy wychowawcy i mediatora, jak i naukowych dociekań związanych z aktywnością zawodową na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Książka, którą trzymacie w rękach, nie jest wyłącznie opisem programu – stanowi próbę integracji nowoczesnej wiedzy na temat empatii w ujęciu zarówno psychologicznym, jak i pedagogicznym. Intencją Autora było i jest przygotowanie koncepcji wychowania do empatii idącej „w poprzek” naukowych teorii – łączącej wiedzę z różnych dziedzin. Niniejsze opracowanie próbuje zebrać wiedzę dotyczącą różnych koncepcji empatii, zaprezentować własny model empatii oraz jego pedagogiczną operacjonalizację. Wychodząc zatem od klasycznych ujęć, w pierwszym rozdziale przedstawiono ewolucję pojęcia empatii – od pierwszych definicji, poprzez opisywanie jej w różnych paradygmatach psychologicznych, aż do prezentacji nowoczesnych modeli epizodyczno-procesualnych. Empatia bowiem była przedmiotem zainteresowania wielu teoretyków i praktyków, a doniosły wkład różnych koncepcji pozwolił na lepsze zrozumienie empatycznych procesów. Ujęcia modelowe, chociaż stanowią zawsze pewne uproszczenie tego bardzo rozbudowanego konstruktu, jakim jest empatia, pozwalają lepiej zrozumieć naturę tego fenomenu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia. Mecenasem publikacji jest FUNDACJA SZANSA DLA NIEWIDOMYCH, która od prawie 30 lat wspiera osoby niewidome i słabowidzące, szkoli je, wyposaża w materiały i pomoce oraz nowoczesne urządzenia niwelujące skutki niepełnosprawności wzroku. Już od dwudziestu lat Fundacja organizuje międzynarodową konferencję pod nazwą REHA FOR THE BLIND IN POLAND. To największe w Europie Wschodniej i Środkowej, a od kilku lat nawet na świecie tego typu wydarzenie, w którym corocznie uczestniczy kilka tysięcy osób, w tym wielu gości z całego świata. Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania niniejszej monografii była XVII edycja konferencji REHA FOR THE BLIND® IN POLAND, która odbyła się w październiku 2019 r. w 20. rocznicę jej inauguracji i 20-lecie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim tej konferencji była „Edukacja i okulistyka przywracające nadzieję”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej