Wyrównywanie szans edukacyjnych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(14)
Forma i typ
Artykuły
(13)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kostka Marzena
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Lubowiecka Jadwiga
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pacholicka Danuta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzaska Leszek
(1)
Tyluś Urszula
(1)
Walczak Agnieszka
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Zorga-Pieńskoś Jolanta
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(13)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Literatura polska
(3700)
Kobieta
(1503)
Rodzina
(1264)
Język polski
(1052)
Tematy i motywy
(1044)
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(-)
Wychowanie przedszkolne
(1033)
Dziecko
(938)
Poezja polska
(891)
II wojna światowa (1939-1945)
(822)
Politycy
(757)
Pisarze polscy
(731)
Powieść
(698)
Młodzież
(685)
Wojsko
(675)
Szkolnictwo
(646)
Nauczyciele
(642)
Nauczanie początkowe
(602)
Wychowanie
(583)
Miłość
(578)
Historia
(555)
Uczniowie
(533)
Przyjaźń
(506)
Polityka
(504)
Matematyka
(495)
Dzieci
(491)
Nauczanie
(491)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(486)
Relacje międzyludzkie
(477)
Wychowanie w rodzinie
(464)
Powieść polska
(459)
Literatura
(449)
Internet
(443)
Śledztwo i dochodzenie
(430)
Postawy
(419)
Alkoholizm
(414)
Tajemnica
(413)
Kultura
(399)
Społeczeństwo
(394)
Żydzi
(389)
Uczucia
(377)
Pedagogika
(376)
Psychologia
(362)
Sztuka
(362)
Zwierzęta
(355)
Zabójstwo
(346)
Polacy za granicą
(338)
Polityka międzynarodowa
(337)
Małżeństwo
(335)
Życie codzienne
(335)
Filozofia
(334)
Poezja
(328)
Agresywność
(322)
Literatura dziecięca polska
(322)
Rodzice
(289)
Terroryzm
(278)
Narkomania
(276)
Przyroda
(276)
Boże Narodzenie
(271)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(271)
Wychowanie fizyczne
(271)
Unia Europejska
(266)
Rodzeństwo
(265)
Partie polityczne
(259)
Powieść amerykańska
(254)
Śmierć
(252)
Środki masowego przekazu
(252)
Edukacja medialna
(246)
Bezpieczeństwo narodowe
(245)
Przemoc w rodzinie
(243)
Dramat polski
(242)
Dziennikarze
(242)
Dziewczęta
(242)
Stosunki interpersonalne
(240)
Praca
(238)
Muzyka
(236)
Oświata
(236)
Świadomość społeczna
(233)
Psychoterapia
(228)
Wiersze
(227)
Nastolatki
(224)
Edukacja czytelnicza
(220)
Osobowość
(218)
Fizyka
(217)
Literatura amerykańska
(216)
Edukacja ekologiczna
(215)
Opracowanie
(212)
Opowiadania i nowele
(204)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(202)
Kościół katolicki
(202)
Władcy
(202)
Przedsiębiorstwo
(201)
Przestępczość zorganizowana
(201)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(199)
Mężczyzna
(199)
Policjanci
(197)
Geografia
(196)
Niepełnosprawni
(196)
Trudne sytuacje życiowe
(196)
Opowiadanie polskie
(194)
Sekrety rodzinne
(190)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wyrównywanie szans edukacyjnych / Jadwiga Jastrząb. // Wychowanie Na Co Dzień. - 2001, nr 7-8, s. I-IV.
Dokument nadrzędny: Wychowanie Na Co Dzień.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wyrównywanie szans edukacyjnych / Marzena Kostka. // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - 2000, nr 8, s. 19-21.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Główne strategie / Ryszard Kwieciński. // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - 2003, nr 1, s. 3-10.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci / Krystyna Lubomirska. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2003, nr 4, s. 195-199.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Szanse edukacyjne dzieci przedszkolnychi / Jadwiga Lubowiecka. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2001, nr 7, s. 392-397.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Czytelnia Filia Nr 1
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. [źródło opisu i okładki: Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38787 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Idea i praktyka wyrównywania szans edukacyjnych / Leszek Trzaska. // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - 2012, nr 8, s. 11-17.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego / Urszula Tyluś. // Życie Szkoły. - 2008, nr 9, s. 10-14.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Start edukacyjny - szaną na dobra jakość życia / Mirosław Huszcz. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2001, nr 10, s. 582-586.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Czytelnia Filia Nr 1
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej