Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(14)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
(1)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(1)
Bętkowska-Korpała Barbara
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Freyberger Harald J. (1957- )
(1)
Graaf Peter (psycholog)
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Hershfield Jon
(1)
Kingdon David G
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Langley Audra
(1)
Lew-Starowicz Michał (1979- )
(1)
Loose Christof
(1)
Maciek-Haściło Bożena
(1)
Manassis Katharina
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Neborsky Robert J
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Olszyńska-Bazała Bernadetta
(1)
Opora Robert
(1)
Piacentini John
(1)
Pollak Monika
(1)
Roblek Tami
(1)
Ryniak Jolanta
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schneider Wolfgang (nauki przyrodnicze)
(1)
Shinnock Sean
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Stieglitz Rolf-Dieter (1952- )
(1)
Ten Have-de Labije Josette
(1)
Turkington Douglas
(1)
Wycisk Jowita
(1)
Zarbock Gerhard (1959- )
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dzieci
(2190)
6-8 lat
(1251)
Młodzież
(1013)
0-5 lat
(917)
9-13 lat
(815)
Psychoterapeuci
(16)
14-17 lat
(291)
Uczniowie
(159)
Szkoły wyższe
(156)
Dorośli
(110)
Rodzice
(75)
Nauczyciele
(65)
Szkoły średnie
(64)
Szkoły podstawowe
(55)
Szkoły ponadgimnazjalne
(55)
18+
(41)
Psycholodzy
(34)
Przedszkola
(33)
Nauczyciele przedszkoli
(24)
Studenci
(24)
Pedagodzy
(20)
Lekarze
(16)
Logopedzi
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Bibliotekarze
(11)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Szkoły zawodowe
(10)
Gimnazja
(9)
Pracownicy naukowi
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Technikum
(9)
Terapeuci
(9)
Menedżerowie
(8)
Przedsiębiorcy
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psychiatrzy
(7)
Fizjoterapeuci
(6)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Prawnicy
(6)
Urzędnicy
(6)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Klasa 7.
(5)
Klasa 8.
(5)
Literatura polska
(5)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(5)
Arteterapeuci
(4)
Farmaceuci
(4)
Klasa 1.
(4)
Neurolodzy
(4)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(4)
Policjanci
(4)
Politycy
(4)
Kobieta
(3)
Lekarze rodzinni
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pediatrzy
(3)
Politolodzy
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Radcy prawni
(3)
Adwokaci
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Chorzy
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dziennikarze
(2)
Dziewczęta
(2)
Ekonomiści
(2)
Fizykoterapeuci
(2)
Historycy
(2)
Informatycy
(2)
Inżynierzy elektrycy
(2)
Klasa 4.
(2)
Kobiety
(2)
Licea
(2)
Mężczyzna
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Rehabilitanci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Sędziowie
(2)
Zarządcy nieruchomości
(2)
dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
11-14 lat
(1)
13-17 lat
(1)
17-19 lat
(1)
5-8 lat
(1)
9-10 lat
(1)
9-13lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Administracja rządowa
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Administratorzy systemów
(1)
Alkoholicy
(1)
Animatorzy rekreacji
(1)
Temat
Dzieci
(5)
Młodzież
(5)
Terapia rodzinna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Nastolatki
(2)
Psychoterapia
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Rodzina
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Terapia uzależnień
(2)
Trauma
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Anoreksja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bulimia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Leczenie
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Medycyna psychosomatyczna
(1)
Mindfulness
(1)
Myśli natrętne
(1)
Narkotyki
(1)
Nerwice
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Przebaczenie
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychozy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój tożsamości
(1)
Samookaleczenie
(1)
Samowychowanie
(1)
Schizofrenia
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uzależnieni
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zdarzenia zmieniające linię życia
(1)
Zespół stresu pourazowego
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc domowa : czy można wybaczyć i być razem? / Dorota Dyjakon. - Warszawa : Difin, 2016. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ukazuje proces tworzenia relacji przemocowych w rodzinie, uwzględniając zarówno problemy indywidualne, jak i problemy w relacjach partnerskich. Analizuje także proces terapeutyczny, jako sposób odkrywania osobistych mechanizmów funkcjonowania sprawcy i ofiary oraz przekształcania się relacji rodzinnych jako konsekwencja zdobywania świadomości indywidualnych i społecznych trudności. W publikacji została dokonana analiza kryzysów w funkcjonowaniu rodziny, pojawiających się w trakcie psychoterapii oraz po jej zakończeniu. Stanowi również opis budowania relacji w rodzinach, które postanowiły pozostać ze sobą pomimo doświadczonej przemocy. W książce przedstawione są praktyczne wskazówki dla terapeutów pracujących z ofiarami lub sprawcami przemocy domowej. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364.63 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.895.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii. [Opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.944.4:616.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Vademecum terapeuty rodzinnego / Jacek Kubitsky. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2018. - 224 strony ; 21 cm.
W książce omówiono teoretyczne podstawy terapii oraz jej podstawowe kierunki, dając terapeucie wiele praktycznych wskazówek dotyczących sposobu organizacji sesji terapeutycznych. Jest ona adresowana głównie do studentów psychologii oraz dziedzin pokrewnych. Może stanowić także źródło informacji i punkt wyjścia do własnych refleksji dla osób rozważających podjęcie szkolenia w zakresie terapii rodzinnej, czy też tych, którzy już w takim szkoleniu uczestniczą bądź też rozpoczynają właśnie praktykę terapeutyczną. [pzwl.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9-055.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Czytelnia Działu Pedagogicznego
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616-053.2 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują etapy tworzenia opracowania przypadku oraz wykorzystanie go do zaplanowania skutecznej, zindywidualizowanej terapii. Szczególną uwagę autorka poświęciła sposobom pokonywania najczęstszych trudności występujących na tym etapie terapii.Książka jest cennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych pracujących z dziećmi i młodzieżą, opiekunów, pracowników społecznych, psychiatrów i pielęgniarzy psychiatrycznych. Omówiono w niej proces opracowania przypadku w różnych grupach wiekowych, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym oraz młodzieży.Manassis łączy ogromne doświadczenie kliniczne z zaangażowaniem na rzecz opartej na dowodach praktyki psychiatrycznej. Ta książka powinna być obowiązkową lekturą dla wszystkich klinicystów, którzy chcą zapewnić optymalną terapię dzieciom i ich rodzinom.Mina K. Dulcan, MD, Department of Psychiatry, Robert and Anna H. Lurie Children`s Hospital of Chicago and Northwestern University Feinberg School of MedicineTen kompleksowy i profesjonalny podręcznik zawiera wykresy, diagramy i opisy przypadków, które pomogą zarówno doświadczonym, jak i początkującym klinicystom stworzyć właściwe opracowanie przypadku.Robert D. Friedberg, PhD, dyrektor i wykładowca Center for the Study and Treatment of Arraous Youth, Pało Alto University
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie / Robert Opora. - Wydanie pierwsze. - [Warszawa] : PWN, [2019]. - 337, [1] strona ; 24 cm.
Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby niedostosowane społecznie nie zostały przygotowane (przez rodziców szkołę, grupę rówieśniczą) do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Kiedy więc doświadczają konfliktów, trudnych sytuacji i stresu, brak przygotowania na tego typu okoliczności może powodować u nich wzrost poczucia dyskomfortu i aktywować dysfunkcyjne przekonania, co w konsekwencji przejawia się w ich zachowaniach niedostosowanych społecznie. Zaburzenia zachowania u młodych osób stanowią problem społeczny, a radzenie sobie z nimi jest wyzwaniem dla wielu specjalistów. W celu wyeliminowania niepożądanych zachowań konieczne jest przede wszystkim zrozumienie ich mechanizmu, a następnie posłużenie się odpowiednimi strategiami korekcyjnymi. Robert Opora wskazuje na rolę grupy terapeutycznej w procesie resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Zaprezentowane metody pracy korekcyjnej bazują przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, a ich zastosowanie w grupie i późniejsza generalizacja na warunki pozaterapeutyczne pozwalają na dostarczenie podopiecznemu korygujących doświadczeń oraz umożliwiają. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie.
Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji. [Opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9-055.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autodestruktywność dzieci i młodzieży / Beata Ziółkowska, Jowita Wycisk. - Warszawa : Difin, 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Engram)
Celem książki jest przedstawienie zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży oraz społeczno-kulturowych, osobowościowych i fizjologicznych determinant rozwijania autodestruktywności w różnej postaci. Czas adolescencji, zarówno z uwagi na przemiany biologiczne, jak i psychospołeczne, związane z formowaniem tożsamości, jest okresem ryzyka dla rozwijania niekorzystnych zachowań. Jednocześnie, im wcześniej pojawiają się problemy w funkcjonowaniu jednostki, tym większe ryzyko rozwojowe stanowią, bowiem modyfikują zarówno aktualne funkcjonowanie, jak i dalszy przebieg rozwoju, zdrowie somatyczne oraz psychiczne. Tym samym niezwykle istotne jest podejmowanie działań mających na celu sprawne wychwycenie niepokojących sygnałów i uruchomienie działań pomocowych. Oryginalność książki stanowi zebranie najbardziej istotnych zachowań autodestrukcyjnych w jednej pozycji, udokumentowanie obowiązujących stanowisk teoretycznych najnowszymi badaniami, a także spojrzenie na nie okiem ekspertów: neuropsychologa, edukatora?psychoprofilaktyka, psychiatry, psychoterapeuty, socjologa i teologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Pedagogicznego
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39296 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej