Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(14)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Artykuły
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(10)
Autor
Pikiel Sylwia
(4)
Langley Audra
(2)
Piacentini John
(2)
Pollak Monika
(2)
Roblek Tami
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czech Janina
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hill Ryan M
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Jóźwiak Marek (1961- )
(1)
Kmiecik Anna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kulis Aleksandra i in
(1)
Opora Robert
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Rogers Julia (1962- )
(1)
Shannon Jennifer
(1)
Shinnock Sean
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szmurło Małgorzata (rehabilitacja medyczna)
(1)
Toczyński Piotr
(1)
Tudorowska Malwina
(1)
Verduyn Chrissie
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wood Alison (1960-)
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Wyszecki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Literatura polska
(3688)
Kobieta
(1499)
Rodzina
(1257)
Język polski
(1052)
Tematy i motywy
(1040)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(-)
Wychowanie przedszkolne
(1034)
Dziecko
(942)
Poezja polska
(911)
II wojna światowa (1939-1945)
(823)
Politycy
(757)
Pisarze polscy
(729)
Młodzież
(685)
Wojsko
(676)
Powieść
(674)
Szkolnictwo
(645)
Nauczyciele
(642)
Nauczanie początkowe
(601)
Wychowanie
(584)
Miłość
(576)
Historia
(559)
Uczniowie
(527)
Przyjaźń
(504)
Polityka
(503)
Matematyka
(495)
Nauczanie
(491)
Dzieci
(490)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(486)
Relacje międzyludzkie
(478)
Wychowanie w rodzinie
(465)
Powieść polska
(460)
Literatura
(449)
Internet
(444)
Śledztwo i dochodzenie
(430)
Postawy
(418)
Alkoholizm
(414)
Tajemnica
(410)
Kultura
(397)
Społeczeństwo
(394)
Żydzi
(387)
Pedagogika
(376)
Uczucia
(376)
Psychologia
(361)
Sztuka
(361)
Zwierzęta
(353)
Zabójstwo
(344)
Polacy za granicą
(338)
Polityka międzynarodowa
(336)
Małżeństwo
(335)
Filozofia
(334)
Życie codzienne
(331)
Literatura dziecięca polska
(323)
Agresywność
(322)
Poezja
(319)
Rodzice
(289)
Terroryzm
(278)
Narkomania
(276)
Przyroda
(275)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(273)
Wychowanie fizyczne
(271)
Boże Narodzenie
(270)
Unia Europejska
(266)
Partie polityczne
(260)
Rodzeństwo
(260)
Powieść amerykańska
(255)
Śmierć
(252)
Środki masowego przekazu
(252)
Dramat polski
(248)
Edukacja medialna
(246)
Bezpieczeństwo narodowe
(245)
Przemoc w rodzinie
(243)
Dziennikarze
(242)
Dziewczęta
(241)
Stosunki interpersonalne
(240)
Praca
(237)
Muzyka
(236)
Oświata
(236)
Świadomość społeczna
(233)
Psychoterapia
(228)
Wiersze
(227)
Edukacja czytelnicza
(220)
Nastolatki
(220)
Osobowość
(220)
Fizyka
(217)
Edukacja ekologiczna
(215)
Literatura amerykańska
(214)
Opracowanie
(203)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(202)
Kościół katolicki
(202)
Opowiadania i nowele
(202)
Władcy
(202)
Przestępczość zorganizowana
(201)
Przedsiębiorstwo
(200)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(199)
Mężczyzna
(199)
Opowiadanie polskie
(198)
Geografia
(196)
Niepełnosprawni
(196)
Policjanci
(196)
Trudne sytuacje życiowe
(196)
Sekrety rodzinne
(188)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Poradnik
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. [Opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu uzależnień Cz.1,2 / Janina Czech. W: Świat Problemów. 1230-6592. R. 27, nr 8 (2019), s. 20-22; nr 9 (2019), s. 24-27. - 2019.
Dokument nadrzędny: Świat Problemów.
Czytelnia Filia Nr 1
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patronat merytoryczny: Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Niepełnosprawność wieku rozwojowego, etapy rozwoju dziecka oraz użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Przedstawione zostały także obszary interwencji terapeuty zajęciowego, m.in. kontrola motoryczna, umiejętności manualne, ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci – opisy przypadków. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
Czytelnia dla Dorosłych - Sygn. 615.851
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie / Robert Opora. - Wydanie pierwsze. - [Warszawa] : PWN, [2019]. - 337, [1] strona ; 24 cm.
Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby niedostosowane społecznie nie zostały przygotowane (przez rodziców szkołę, grupę rówieśniczą) do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Kiedy więc doświadczają konfliktów, trudnych sytuacji i stresu, brak przygotowania na tego typu okoliczności może powodować u nich wzrost poczucia dyskomfortu i aktywować dysfunkcyjne przekonania, co w konsekwencji przejawia się w ich zachowaniach niedostosowanych społecznie. Zaburzenia zachowania u młodych osób stanowią problem społeczny, a radzenie sobie z nimi jest wyzwaniem dla wielu specjalistów. W celu wyeliminowania niepożądanych zachowań konieczne jest przede wszystkim zrozumienie ich mechanizmu, a następnie posłużenie się odpowiednimi strategiami korekcyjnymi. Robert Opora wskazuje na rolę grupy terapeutycznej w procesie resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Zaprezentowane metody pracy korekcyjnej bazują przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, a ich zastosowanie w grupie i późniejsza generalizacja na warunki pozaterapeutyczne pozwalają na dostarczenie podopiecznemu korygujących doświadczeń oraz umożliwiają. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.922.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie.
Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji. [Opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie, na czym polega proponowana terapia i jak przebiegają poszczególne sesje.
Pacjent i jego rodzice uczą się bardziej unormowanych wzorców wzajemnych interakcji i codziennego funkcjonowania. Otrzymują wskazówki, jak wykorzystywać rutynowe działania i przyzwyczajenia niemające związku z zaburzeniem, aby reakcja na terapię była jak najtrwalsza, a ryzyko nawrotu – jak najmniejsze. Poradnik służy do utrwalania i powtarzania informacji uzyskanych podczas spotkań z terapeutą. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.
Poradnik stanowi uzupełnienie podręcznika poznawczo-behawioralnej terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–17 lat. [Opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych, czy rozwiązanie problemów, z którymi mogą spotkać się terapeuci. Książka ta ma stanowić również zachętę dla rodziców i instytucji do wspierania terapii. W publikacji znajdziemy również przykłady konkretnych przypadków i praktyczne wskazówki, które przygotują terapeutę do pracy z młodymi ludźmi. Informacje przedstawione są w czytelnym i praktycznym stylu, co czyni tę książkę odpowiednią dla specjalistów pracujących w placówkach zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także dla tych, którzy się szkolą. Może okazać się ona również przydatną lekturą dla osób pracujących w środowiskach świadczących usługi dla dzieci i młodzieży. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The shyness & social anxiety workbook for teens : CBT and ACT skills to help you build social confidence.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.943 (1 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej